Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Květen 2017

InnoFreighty do Opatovic jezdí také z Polska
Od konce května 2017 začalo jezdit palivo pro opatovickou elektrárnu opět také z polského dolu Silesia. Také v tomto případě je využívána přeprava v kontejnerech WoodTainer společnosti InnoFreight, stejně jako v případě dodávek uhlí z Dolů Nástup Tušimice (viz Uhlí pro opatovickou elektrárnu jezdí v kontejnerech InnoFreight). Dodávky z Polska jsou však jen malým doplňkem k českému hnědému uhlí, neboť pro ně byla vyčleněna jen jedna souprava. Nejde však o úplnou novinku, neboť podobné přepravy již byly zkušebně realizovány v roce 2015 (viz Dovoz uhelných kalů do Elektrárny Opatovice).
Zásadní novinkou při těchto přepravách je účast českého dopravce RM Lines, který se jako dcera společnosti Spedica stal počátkem letošního roku součástí skupiny Energetický a průmyslový holding, kam patří rovněž důl Silesia a Elektrárny Opatovice. Dopravcem v Polsku je pak společnost Inter Cargo ze slovenské logistické skupiny Budamar.
Na snímku pořízeném 25. května 2017 na spojovací koleji mezi stanicí Czechowice-Dziedzice a dolem Silesia je zachycena přístavba první soupravy k nakládce. Vozy táhne stroj S-273 dopravce DB Cargo Polska, který je provozovatelem vlečky dolu. První ložený vlak pak Inter Cargo dovezlo do Petrovic u Karviné 27. května, z této stanice byl pak vlak tažen strojem 121.007 (resp. 91 51 3 150 756-7 PL-RML) do elektrárny Opatovice. Za zmínku ještě stojí, že v úseku Lukavice na Moravě – Česká Třebová byl na postrku stroj 181.064 ODOS Cargo, který je od poloviny května k dispozici dopravcům v postrkové službě přes Třebovické sedlo.
Text Petr Štefek, foto Paweł Niemiec
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019