Od konce května 2017 začalo jezdit palivo pro opatovickou elektrárnu opět také z polského dolu Silesia. Také v tomto případě je využívána přeprava v kontejnerech WoodTainer společnosti InnoFreight, stejně jako v případě dodávek uhlí z Dolů Nástup Tušimice (viz
Uhlí pro opatovickou elektrárnu jezdí v kontejnerech InnoFreight). Dodávky z Polska jsou však jen malým doplňkem k českému hnědému uhlí, neboť pro ně byla vyčleněna jen jedna souprava. Nejde však o úplnou novinku, neboť podobné přepravy již byly zkušebně realizovány v roce 2015 (viz
Dovoz uhelných kalů do Elektrárny Opatovice).
Zásadní novinkou při těchto přepravách je účast českého dopravce RM Lines, který se jako dcera společnosti Spedica stal počátkem letošního roku součástí skupiny Energetický a průmyslový holding, kam patří rovněž důl Silesia a Elektrárny Opatovice. Dopravcem v Polsku je pak společnost Inter Cargo ze slovenské logistické skupiny Budamar.
Na snímku pořízeném 25. května 2017 na spojovací koleji mezi stanicí Czechowice-Dziedzice a dolem Silesia je zachycena přístavba první soupravy k nakládce. Vozy táhne stroj S-273 dopravce DB Cargo Polska, který je provozovatelem vlečky dolu. První ložený vlak pak Inter Cargo dovezlo do Petrovic u Karviné 27. května, z této stanice byl pak vlak tažen strojem 121.007 (resp. 91 51 3 150 756-7 PL-RML) do elektrárny Opatovice. Za zmínku ještě stojí, že v úseku Lukavice na Moravě – Česká Třebová byl na postrku stroj 181.064 ODOS Cargo, který je od poloviny května k dispozici dopravcům v postrkové službě přes Třebovické sedlo.
Text Petr Štefek, foto Paweł Niemiec
|