|
Červen 2018
PKP Cargo začalo provozovat lokomotivy 311D
|
|
|
V letech 2007-2008 zahájil polský dopravce PCC Rail (nynější DB Cargo Polska - DBCPL) provoz 15 motorových lokomotiv typu 311D, což je zásadní přestavba strojů M62 sovětské produkce (viz Remotorizované lokomotivy 311D v provozu u PCC Rail). Stroje byly pronajaty na 10 let od společnosti CBRail, v roce 2012 pak společně s dalšími vozidly přešly do majetku Macquarie European Rail. Po uplynutí 10letého pronájmu se v roce 2018 stroje pomalu chystají na návrat do rukou vlastníka, přesto DBCPL uvažuje, že si část těchto lokomotiv ponechá v pronájmu i nadále.
V několika posledních letech DBCPL část parku svých 311D dále pronajímá různým dopravcům, mezi než se v roce 2018 poněkud nečekaně zařadil i státní dopravce PKP Cargo. Ten se v poslední době potýká s nedostatkem velkých motorových lokomotiv pro traťové výkony, což souvisí s rostoucími přepravními výkony na polské železnici, zvýšenou vozbou odklonů po neelektrizovaných tratích, ale i s rušením starších lokomotiv, např. řady ST43 (viz Stroje ST43 u PKP Cargo končí, s pomocí přichází konkurence).
Proto si PKP Cargo postupně od poloviny června 2018 pronajalo postupně až sedm lokomotiv tohoto typu, konkrétně se jedná o stroje 311D-05, 08, 09, 15, 16, 18 a 21. Tyto stroje jsou nasazovány na výkony v okolí Lublina, především se jedná o ucelené vlaky kotlových vozů v úseku Łuków – Lublin a dále uhelné vlaky z dolu Bogdanka v úseku Jaszczów – Łuków.
Snímek pořízený 27. června 2018 poblíž zastávky Ciecierzyn zachycuje vlak PKP Cargo s vyrovnávkovým vlakem Świerże Górne – Jaszczów vedený lokomotivou 311D-18.
Text Petr Štefek, foto a spolupráce Krzysztof Jesionek
|
|
|
|