Na začátku ledna 2011 se na cestu do Polska vydaly z výrobního závodu společnosti Bombardier Transportation ve Vado Ligure dva stroje typu F140DC pro PMT (jedná se o kompletní dodávku pro tuto společnost) a jeden stroj typu P160DC, který je prvním z jedenáctikusové série pro KM. V druhé lednové dekádě již všechny tři lokomotivy zahájily na zkušebním okruhu Węglewo sérii testů potřebných pro schválení typu.
Dodávka nákladních strojů typu F140DC pro PMT je již kompletní a po jejich schválení budou nasazeny v nákladní dopravě na různých relacích obsluhovaných dopravcem PMT. Lokomotivy P160DC pro KM budou dodávány postupně tak, aby všech 11 kusů bylo v Polsku v létě 2011. Stroje P160DC mají konstrukční rychlost 160 km/h a KM je hodlá nasadit do provozu s patrovými soupravami s řídicími vozy, které jsou v parku KM již od roku 2008. Dosud jsou provozovány s lokomotivami řady EU07 pronajatými od PKP Cargo, které neumožňují ovládání z řídicích vozů (viz
Dodávka patrových vozů polskému Mazovskému vojvodství).
Na snímcích pořízených 11. ledna 2011 na zkušebním okruhu Węglewo jsou zachyceny lokomotivy E583.001 pro KM (horní snímek) a E483.201 pro PMT. Uvedená označení těchto lokomotiv (včetně třetího stroje E483.202) jsou prozatímní, neboť definitivní budou teprve přidělena polským drážním úřadem UTK.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Orliński
|