V případě karoserií Porsche se jedná o ucelené vlaky složené z velkoobjemových krytých vozů, které jsou v loženém směru přistavovány z vlečky Volkswagen Slovakia Bratislava do žst. Devínska Nová Ves. Odtud vlaky jedou přes Břeclav, Českou Třebovou a Prahu-Holešovice do Děčína hl. n., kde vlak převezme stroj německého dopravce ITL Eisenbahngesellschaft. Vlak končí svůj běh ve stanici Leipzig-Wahren, odkud jsou soupravy přistavovány k vykládce do závodu Porsche Leipzig. Po vykládce jsou soupravy stejnou cestou přepravovány zpět. Denně je takto veden jeden či dva páry vlaků.
Vozbu těchto vlaků AWT zahájilo v noci z 6. na 7. ledna 2014 přepravou první prázdné soupravy, po příjezdu do Devínske Nové Vsi následoval téhož dne odjezd prvního loženého vlaku. Přestože první vlaky odvezly ještě motorové lokomotivy řady 753.7, počítá se především s nasazením elektrických lokomotiv. Z toho důvodu je také v Devínske Nové Vsi lokomotiva řady 740 (v první polovině ledna se konkrétně jednalo o stroj 740.407 AWT), která je určena pro přesun souprav mezi stanicí a areálem automobilky. Ze stáje „elektrik“ AWT jsou zatím nasazovány především stroje německé řady 189 (viz
Elektrické lokomotivy Siemens Eurosprinter u AWT). Uvažovaný provoz Taurusů 183.7 (viz
Elektrické lokomotivy Siemens Taurus u AWT) je zatím sporadický, neboť pro jejich plnohodnotné nasazení chybí schválení na Slovensku, takže je nutný přepřah v Břeclavi.
Snímky dokumentují tyto vlaky v loženém směru již v režii AWT a ITL: na horním z 12. ledna odjíždí z České Třebové se strojem 189 150 AWT, na dolním z 14. ledna pak je s lokomotivou 186 138 ITL u zastávky Krippen.
Text Petr Štefek, horní foto Pavel Stejskal, dolní foto Pavel Drahan
|