Polský dopravce Przedsiębiorstwo Usług Kolejowych KOLPREM je od roku 2018 provozovatelem dvou elektrických lokomotiv Bombardier TRAXX MS2e. Lokomotivy byly od vlastníka – leasingové společnosti Akiem – přebírány v polských Zdzieszowicích. Nejdříve převzal 16. května stroj 186 354, pak 23. listopadu následovala lokomotiva 186 357. Přitom již dříve byl pro Kolprem nachystán stroj 186 356 (dokonce již měl polepy s logem Kolpremu), nakonec však skončil v pronájmu u CER Slovakia (viz
Zatímco prvně jmenovaný stroj je primárně určen pro vozbu vlaků mezi Polskem a Německem, 186 357 začal od prosince 2018 jezdit především na rudných vlacích mezi přístavem Świnoujście a železárnami ArcelorMittal Ostrava, případně si střihne i nějaký vnitrostátní výkon v Polsku či přepravu uhlí na krátkém rameni Pawłowice Górnicze – Ostrava-Bartovice. Poprvé tato lokomotiva dovezla rudu do Ostravy-Bartovic 5. prosince 2018, od té doby se v Ostravě objevuje i několikrát týdně.
Z flotily Kolpremu je na Ostravsku nadále často k vidění stroj 182.097 (viz
Kolprem začal jezdit do Ostravy s lokomotivou 182.097), který vozí do Ostravy uhlí či plechy. Naopak „čmelák“ S‑251, který zahajoval samostatný provoz Kolpremu v ČR v říjnu 2017 (viz
Kolprem odvezl svůj první vlak v Česku) je nyní na kolejích SŽDC poměrně vzácným hostem.
Na horním snímku pořízeném 4. prosince 2018 ve stanici Katowice Szopienice je zachycena lokomotiva 186 357 během své první jízdy do Česka. Dolní snímek z 14. ledna 2019 pak zachycuje tentýž stroj před stanicí Ostrava-Kunčice s ucelený vlakem Pn 54267 Świnoujście SIA - Ostrava-Bartovice, který přepravuje železnou rudu z africké Libérie.
Text Petr Štefek, foto Radim Škopec
|