SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Srpen 2023

PCC Intermodal zahájil pravidelné spojení Gliwice – Padova
Přední polský kontejnerový operátor PCC Intermodal dlouhodobě rozvíjí vlakové intermodální linky uvnitř Polska (tj. mezi přístavy a vlastními vnitrozemskými terminály) a také ve směru na západ (Hamburg, Duisburg, Rotterdam, Antwerpen), povedlo se také rozjet spojení na východ, tj. do Běloruska, které bylo od roku 2022 nahrazeno Ukrajinou. Zatím se firmě nedařilo rozšiřovat své aktivity směrem na jih, neboť první uvažované spojení do Lovosic se vůbec nerozběhlo v důsledku globální finanční krize v roce 2008 a pozdější linka Gliwice – Sopron (viz Nové kontejnerové spojení Gliwice – Sopron zahájeno) fungovala jen krátce, protože se nepodařilo najít dostatek zákazníků pro její naplnění.
Novou pravidelnou linku na jih firma zahájila v srpnu 2023 a jedná se o propojení terminálů PCC Intermodal Gliwice a Interporto Padova vlaky přes pohraniční stanice Chałupki, Břeclav a Tarvisio Boscoverde. První zkušební vlak vyrazil z Gliwic 17. července a počínaje srpnem jezdí vlaky jednou týdně oběma směry. Přestože je PCC Intermodal také dopravcem a má i poměrně solidní flotilu lokomotiv (doplněnou v červnu 2023 o čtyři nové stroje TRAXX F140 MS3, které navázaly na již dříve pronajaté lokomotivy TRAXX F140 MS - viz PCC Intermodal provozuje elektrické lokomotivy TRAXX), v tomto případě se na vlaku podílí výhradně jako operátor. Vozbu vlaku tak zajišťují dopravci Captrain Polska v Polsku, CER Slovakia v Česku, ČD Cargo v Rakousku a Captrain Italia v Itálii.
V pořadí čtvrtý vlak PCC Intermodal z Polska do Itálie je zachycen na snímku pořízeném 25. srpna 2023 v pohraničním úseku Chałupki – Bohumín-Vrbice. Šlo o vlak Nex 42251 Gliwice Port – Padova Interporto v čele s lokomotivou 365.006.
Text a foto Petr Štefek
 
 
 
 
6. 5. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3