SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Listopad 2015

Lokomotiva 723.701 pro Třinecké železárny
V listopadu 2015 se na kolejích SŽDC objevila lokomotiva nové řady 723.7 z produkce firmy CZ LOKO v České Třebové. Prototypová lokomotiva 723.701 bude dodána Třineckým železárnám, které po delší době pokračují v obnově svého lokomotivního parku. Navazují tak na předchozí rekonstrukce svých strojů řady 740 na řadu 724.7 a 724.8 (viz Výroba lokomotivy 724.801 pro Třinecké železárny) a 729.5 na řadu 729.7 (viz Lokomotiva 729.701 pro Třinecké železárny). Ač se kvůli snížení výrobních nákladů jedná o modernizaci původní řady 740 podobné předchozím - řady 724.6, 724.7, 741.7 - je na lokomotivě aplikováno několik nových prvků. Nejviditelnější změnou je použití nově řešených kapot a kabiny, které byly dosud využity pouze na prototypu dvounápravové lokomotivy 794.001 (viz Zkušební provoz prototypové lokomotivy 794.001 CZ LOKO u Českých drah) a šestinápravových 774.711 - 713 (viz Lokomotivy 774.71 pro finského dopravce Fennia Rail). S výrobou další podobné lokomotivy se počítá i pro Srbsko.
Lokomotiva je řešena jako rekonstrukce postavená na upraveném původním hlavním rámu (nové šikmé schody, čelníky) a podvozcích. Změněno je uložení hlavního rámu na podvozcích, které je nyní řešeno pomocí plochých toren z důvodu požadavku zákazníka na průjezd malými oblouky o poloměru 60 m. Na rámu je usazen nový spalovací motor Caterpillar C 18 (Stage IIIA) o jmenovitém výkonu 522 kW, který pohání trakční a pomocný alternátor Siemens 1FC2 454-4BO99-Z a 1FC2 284-6BO 99-Z. Usměrněným proudem jsou napájeny původní trakční motory. Řídicí systém lokomotivy pochází z produkce MSV elektronika. Zdrojem stlačeného vzduchu je kompresor M86J, vzduchová brzda je elektronicky ovládaná panelová DAKO BSE s elektrickými ovladači. Dosazena je elektrodynamická brzda o výkonu 900 kW. Použity byly i nové sdružené LED svítilny a nové houkačky, umístěné na čelníku lokomotivy.
V první polovině listopadu 2015 byla lokomotiva výrobně dokončena a od 13. 11. absolvovala několik zkušebních jízd z České Třebové směrem na Skalici nad Svitavou. 24. 11. 2015 se přesunula do Velimi, kde se podrobuje testům na Experimentální základně VUZ.
Průběh první zkušební jízdy stroje 723.701 dokumentuje fotografie z 13. 11. 2015, pořízená v Březové nad Svitavou.
Text Daniel Brabenec, foto Tomáš Dohnal
 
 
 
 
28. 5. 2020 © SPŽ 0 Verze 1.3