Protože standardní cesty pro přepravy po širokém rozchodu mezi Pobaltím a Maďarskem přes Rusko, Bělorusko a Ukrajinu aktuálně nepřipadají v úvahu (viz též
V-HÍD si pořídil další „sergeje“), lze v posledních měsících opakovaně spatřit i na českých kolejích stroje, které by se zde za normálních okolností (tj. bez útoku Ruska na Ukrajinu) neobjevily. Touto trasou se tak začátkem října 2022 vydala i lokomotiva M62-1151 pro maďarského dopravce EWG Rail.
Lokomotiva M62-1151 byla vyrobena v roce 1971 lokomotivkou v sovětském Vorošilovgradě (tj. dnešním ukrajinském Luhansku) pro sovětské železnice SŽD. Po rozpadu Sovětského svazu lokomotiva zůstala u lotyšských státních drah Latvijas dzelzceļš (LDz). Po odstavení a následném odprodeji byla přímo v Lotyšsku opravena dílnami Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca.
Opravená lokomotiva se pak v září 2022 vydala na cestu z Daugavpilsu do nové domoviny – Maďarska. Delší zastávka ji čekala v přechodové stanici Šeštokai, kde proběhla výměna širokorozchodných podvozků na normálněrozchodné. A pak se již vydala po trase Trakiszki/Mockava – Chałupki/Bohumín – Lanžhot/Kúty – Štúrovo/Szob až do budapešťského nákladního nádraží Rákosrendező, kde byla převzata společností EWG Rail a ta již sama zajistila transport do terminálu East-West Gate.
Lokomotivu však čeká další výměna podvozků, neboť je určena pro provoz na širokém rozchodu kolem uzlu Záhony u ukrajinských hranic. EWG Rail, jako jeden z nejmladších maďarských dopravců (svou činnost zahájil v roce 2021), je totiž součástí skupiny East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató, která vybudovala velký kontejnerový terminál na styku rozchodů 1520 a 1435 mm. Terminál nazvaný East-West Gate s plánovanou překládkovou kapacitou až jeden milion TEU ročně byl zprovozněn v létě tohoto roku u vesnice Fényeslitke v sousedství seřaďovacího nádraží Fényeslitke-Déli rendező. Tato investice je motivována především snahou o větší zapojení Maďarska do přeprav na tzv. Nové Hedvábné stezce.
Snímky pořízené 3. října 2022 dokumentují přepravu uvedené lokomotivy na polsko-českém pomezí. Na horní fotografii je stroj M62-1151 (ještě s lotyšským EVN 92 25 000 1151-0, v Maďarsku pak obdržela označení 92 55 0629 501-1 H-EWG, zkráceně 629 501) během pobytu v pohraniční přechodové stanici Chałupki, kam ji dovezl polský „čmelák“ S200-273 společnosti Remkol ve službách dopravce SKPL Cargo. Dolní snímek je již na českém území, konkrétně v úseku Bohumín - Ostrava hlavní nádraží a lokomotivu přepravuje stroj 740.785 v čele vlaku Pn 54675 Chałupki - Ostrava-Kunčice. Z Ostravy-Kunčic pak „sergej“ pokračoval v jiném vlaku přímo do maďarské cílové stanice.