SPŽ - NOVINKY

SPŽ » NOVINKY
CZ
HLEDÁNÍ:



 

    Nové hledání:
 
               








ZPĚT

 
Pro hledaný výraz "S200" bylo nalezeno 22 záznamů:

Zobrazeny záznamy 11 až 20

Srpen 2009

Nové barvy lokomotiv PCC Rail Rybnik
V říjnu 2008 došlo ke změně názvu dopravce Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem Rybnik na PCC Rail Rybnik (viz Dopravce PTKiGK Rybnik integrován do skupiny PCC Rail) a firma také převzala korporátní design skupiny PCC. To se samozřejmě dotklo i lokomotivního parku PCC Rail Rybnik, neboť v rámci revizních oprav začaly stroje tohoto dopravce získávat nový modro-oranžový nátěr PCC. Z českého pohledu je přitom zajímavé především to, že se jednalo zejména o stroje vyrobené lokomotivkou ČKD Praha, které tvoří podstatnou část flotily PCC Rail Rybnik. Nové nátěrové schema tak získaly stroje řady S200 (obdoba české řady 770) čísel S-258, S-269 a S-297, dále pak stroje T448p (česká řada 740) čísel 005, 012 a 063 a jediný zástupce lokomotiv nevyrobených v ČKD: elektrická lokomotiva 3E/1-86.
Opatřování lokomotiv tímto nátěrem však nemělo dlouhého trvání. V souvislosti s prodejem skupiny PCC Rail německé logistické firmě DB Schenker, ke kterému došlo k 21. červenci 2009, se již očekává opětovná změna názvu a s tím spojený přechod na korporátní design Deutsche Bahn.
Na snímku pořízeném 11. srpna 2009 se představuje lokomotiva S-269 (ČKD 13534/1984) v novém nátěru PCC Rail Rybnik při strojní jízdě v úseku mezi stanicí Pawłowice Górnicze a odbočkou Bzie Las.
Text Petr Štefek, foto Adrian Krzemień

Duben 2010

770.521 - nový přírůstek v parku Transody
Novým strojem pohybujícím se na polské železniční síti se počínaje dubnem 2010 stala lokomotiva 770.521, která si dopravce Transoda pronajal od slovenské firmy ZOS Zvolen.
Přestože lokomotiva dorazila do Polska ze Slovenska, po většinu svého života byla úzce spjata s ostravskou Novou hutí. Lokomotiva byla vyrobena v lokomotivce ČKD Praha jako T669.0521 (výr. č. 12101) v roce 1981 a jejím odběratelem byla Nová huť Klementa Gottwalda. V náročném provozu Nové hutě lokomotiva sloužila až do června 2003, kdy byla odstavena do tzv. studené zálohy a do provozu v této ostravské huti již nezasáhla.
V březnu 2007 byla lokomotiva prodána slovenské společnosti ZOS Zvolen, která ji odstavila v areálu ZSNP v Žiaru nad Hronom. V roce 2009 byla lokomotiva přistavena do dílen Železničné opravovne a strojárne Zvolen k provedení MH opravy, v rámci které byl mj. kompletně vyměněn spalovací motor.
MH oprava byla dokončena v dubnu 2010. 15. dubna 2010 lokomotiva úspěšně absolvovala zkušební jízdu v trase Zvolen nákladná stanica - Lučenec. 18. dubna se lokomotiva vydala vlastní silou až do pohraniční přechodové stanice Chałupki, odkud byla 19. dubna již po studenu odtažena do dílen DB Schenker Rail Tabor pro dokončení polonizace (instalace zabezpečovače SHP a radiostanice). Po skončení této procedury bude lokomotiva nasazena pod označením S200-530 do provozu u nájemce, kterým je polský dopravce Transoda.
Horní snímek zachycuje lokomotivu 770.521 (ještě označenou smaltovanou tabulkou jako T669.0521) NH při posunu v obvodu nádraží Nová huť sever dne 24. března 2003. Dolní snímek byl pořízen 19. dubna 2010 v žst. Chałupki u stavědla ChiB (v pozadí) a dokumentuje stav lokomotivy během její přepravy do Polska.
Text a foto Petr Štefek

Duben 2011

Prodej lokomotivy 770.612 do Polska
Poptávka polských železničních dopravců po lokomotivách z druhé ruky stále neustává a mezi objekty jejich zájmu patří také stroje české a slovenské řady 770. O tom svědčí mj. nedávné prodeje či pronájmy strojů této řady dopravcům STK či Transoda (viz 770.521 - nový přírůstek v parku Transody). V dubnu 2011 pak řady polských „čmeláků“ pocházejících z Česka rozšířil stroj původního označení 770.612, nově S200-512.
Tato lokomotiva byla vyrobena v podniku Strojárske a metalurgické závody v Dubnici nad Váhom v roce 1968 pod výrobním číslem 0717 a s označením T669.0512. Dodána byla do ostravských Vítkovických železáren. V souvislosti s ukončením výroby surového železa v roce 1998 a s tím souvisejícím výrazným útlumem železniční dopravy na vítkovické vlečce byl odstaven větší počet lokomotiv (významná část z nich byla později sešrotována - viz mj. Přeprava osmi lokomotiv společnosti Vítkovice k sešrotování), přičemž lokomotiva 770.612 byla v roce 1999 prodána dopravci Slezskomoravská dráha.
V červnu 2008 byl stroj jako neprovozní prodán společnosti Olpas Moravia. V krnovském depu provozovaném touto firmou obdržel nový lak a byl opraven do provozuschopného stavu. V roce 2011 lokomotivu odkoupila polská firma PHU Lokomotiv Bronisław Plata, která se zabývá pronájmem lokomotiv, proto lze očekávat, že se stroj brzy objeví u některého z polských dopravců.
Samotná přeprava lokomotivy z Krnova do Polska proběhla 14. dubna, přičemž z Krnova do Chałupek přepravu zajišťoval dopravce LTE Logistik a Transport Czechia strojem 2016.909 své mateřské rakouské společnosti LTE Logistik - und Transport. Dále již lokomotiva pokračovala vlastní silou do stanice Zabrze Biskupice, kde firma Promet provede další úpravy stroje nutné pro provoz v Polsku.
Snímky zachycují přepravu lokomotivy S200-512 z Krnova do Polska: na horním fotografii je průjezd vlaku Lv 76349 složeného ze strojů 2016.909 a S200-512 stanicí Ostrava hlavní nádraží, na dolním snímku pak lokomotiva S200-512 opouští vlastní silou stanici Chałupki.
Text a dolní foto Petr Štefek, horní foto Jiří Vaněk

Březen 2013

Přepravu železné rudy z Bosny opět zajišťuje ČD Cargo
Po zimní přestávce začaly od března opět přepravy železné rudy z dolu společnosti ArcelorMittal Prijedor v bosenské Omarsce pro vysoké pece společností ArcelorMittal Ostrava a ArcelorMittal Poland. V loňské roce je zajišťoval na českém, slovenském i polském území dopravce PKP Cargo (viz Vlaky PKP Cargo na 2. koridoru), letos jsou tyto přepravy na české železniční síti opět v rukou ČD Carga (ČDC).
Přestože se získáním této zakázky chlubí především dopravce Advanced World Transport (AWT), faktem je, že úloha ČDC je stěžejní. Právě rekonstruované lokomotivy řady 363.5 ČDC totiž zajišťují přepravu těchto vlaků z chorvatsko-maďarské pohraniční stanice Gyékénes přes Rajku až do cílové stanice Ostrava-Bartovice či do pohraniční stanice Petrovice u Karviné. Vlaky v čele s „resy“ 363.5 jsou však vedeny na licenci ČDC pouze na území Česka, v Maďarsku je dopravcem AWT Rail HU, na Slovensku Železničná spoločnosť Cargo Slovakia. Své vlastní lokomotivy pak na tyto vlaky nasazují státní společnosti Željeznice Republike Srpske (v Bosně a Hercegovině) a HŽ Cargo (v Chorvatsku). Za přepravu z Petrovic u Karviné do polských cílových stanic Dąbrowa Górnicza Towarowa a Kraków Nowa Huta je pak odpovědný dopravce Przedsiębiorstwo Usług Kolejowych KOLPREM (dcera ArcelorMittal Poland), který na tyto vlaky nasazuje všehochuť především pronajatých lokomotiv, nejčastěji jde o elektrické lokomotivy typu 3E/1 nebo motorové stroje M62, zpravidla doplněné o „čmeláka“ řady S200.
Nasazení strojů řady 363.5 ČDC na území Maďarska dokumentuje fotografie pořízená 20. března 2013 poblíž stanice Budaörs, na které je lokomotiva 363.511 v čele vyrovnávkového vlaku do Omarsky. Dolní snímek pak zachycuje jednu z typických dvojic lokomotiv polského dopravce Kolprem. Konkrétně jde o stroje M62-1205 (pronájem od firmy Orion Kolej; ex M62-1318 Edelaraudtee - viz Prodej „sergejů“ z Estonska do Polska) a S-257, které 27. března 2013 najíždějí ve stanici Petrovice u Karviné na soupravu železné rudy směřující z Omarsky do Dąbrowe Górnicze Towarowe.
Text Petr Štefek, horní foto Dávid Sándor, dolní foto Emilian Rególski

Listopad 2013

Velký výprodej lokomotiv DB Schenker Rail Polska pokračuje
Už několikrát jsme informovali o rozprodeji velkého množství lokomotiv polského dopravce DB Schenker Rail Polska (DBSRP). Zatímco dosud šlo spíše o lokomotivy určené primárně pro posun (tj. stroje S200, SM42 či TEM2), v listopadu 2013 byl nabídnut k odkupu balík lokomotiv zahrnující především traťové motorové lokomotivy sovětské produkce, tedy stroje BR232 a M62. V případě strojů s německým řadovým označením BR232 (u nás známé jako „raguliny“) je nabízeno celkem 12 kusů (ev. č. 006, 010, 011, 066, 141, 152, 171, 275, 293, 333, 443, 446), které jsou doplněny pěti „sergeji“ M62 (ev. č. 1535, 1683, 1690, 1726, 1754).
Dále je opět k dispozici několik lokomotiv určených spíše pro posun: tři „čmeláci“ (S‑252, S‑272 a S‑283), dvě „stonky“ (SM42-2207 a SM42-2287) a „tamara“ TEM2-143. Opakovaně pak jsou nabízeny obě elektrické lokomotivy rakouské řady 1822 (tj. dlouhodobě odstavené stroje 1822-002 a 1822-005 – viz Všechny lokomotivy rakouské řady 1822 odstaveny), které doplňuje „šestikolák“ 181.121.
Posledně jmenovaná lokomotiva byla těžce poškozena 13. prosince 2012 při nehodě ve stanici Poraj, v únoru 2013 pak byla přepravena na transportních podvozcích do DPOV Přerov, kde je dosud odstavena a čeká na další osud. Vlastníkovi lokomotivy, tj. společnosti Koleje Czeskie, bylo vyplaceno odškodnění a lokomotiva se tak stala jako jediná této řady majetkem DBSRP.
Snímek pořízený 3. června 2013 v depu DBSRP Kuźnica Warężyńska zachycuje odstavené „sergeje“ M62-1754, M62-1535, M62-1683 a M62-1690 (všechny ex PCC Rail), které jsou nyní nabízeny k odprodeji. Dolní snímek z 5. listopadu 2013 dokumentuje stav poškozené lokomotivy 181.121 odstavené v kolejišti dílen DPOV v Přerově.
Text a horní foto Petr Štefek, dolní foto Aleš Krška

Březen 2014

Slovenské lokomotivy řady 183 u firmy Kolprem
Polský dopravce Przedsiębiorstwo Usług Kolejowych KOLPREM (KLP), který je (zatím) 100% dcerou společnosti ArcelorMittal Poland, v posledních letech výrazně navýšil počet vlaků provozovaných na polské železniční síti. Zvýšenou potřebu hnacích vozidel firma částečně pokryla svými vlečkovými lokomotivami typu S200 a TEM2, ale ty byly posléze doplněny pronajatými traťovými stroji M62, M62M a BR232. Přestože většina výkonů této firmy na veřejné síti PKP PLK probíhá pod trakčním vedením, prvními elektrickými lokomotivami v parku KLP se staly až stroje 3E/1 a 3E/1M pronajaté od společnosti Dolnośląskie Linie Autobusowe (DLA) od roku 2012 (viz též Přepravy koksu pro ArcelorMittal z Polska do Rumunska). Konkrétně se jedná o stroje 3E/1-67, 3E/1M-368, 3E/1M-488 a 3E/1M-511.
Výrazněji se park elektrických lokomotiv KLP rozrostl až v březnu 2014, a to hned o čtyři kusy. Dva stroje řady EU07 (konkrétně EU07-134 a EU07-139) jsou opět pronajaty od DLA, další dvě lokomotivy jsou ze Slovenska. Jde o stroje 183.016 a 183.029 pronajaté od slovenského dopravce Železničná spoločnosť Cargo Slovakia prostřednictvím firmy Bulk Transshipment Slovakia (BTS), které bude brzy následovat ještě 183.003. Lokomotiva 183.016 byla opravena v ŽOS Zvolen již v květnu 2013, kde také získala lak v barevném schematu polského dopravce Pol-Miedź Trans. Oprava 183.029 byla dokončena v červenci 2013 již v oranžovo-modrých barvách BTS. Obě lokomotivy pak stály několik měsíců odstavené v depu Čadca, až v závěru roku byly znovu přistaveny do Zvolena, kde byl lak 183.029 upraven do finální podoby a tentýž vzhled získala díky zcela novému laku i 183.016. Až na počátku roku 2014 byly oba stroje přepraveny do dílen Rail Polska ve Włosienici, kde byla dokončena jejich polonizace a následně byly předány KLP.
Lokomotivy 183.029 a 183.016 ve službách KLP zachycuje snímek pořízený 22. března 2014 ve stanici Gliwice.
Text Petr Štefek, foto Krzysztof Malinowski

Červen 2014

Lokomotiva 770.526 je provozována v Polsku
Přestože je v Polsku provoz „čmeláků“, tedy tamní řady S200, spíše v útlumu (což se týká především strojů společnosti DB Schenker Rail Polska), opakovaně dochází k prodejům či pronájmům lokomotiv tohoto typu z Česka a Slovenska firmám severního souseda. Dalším přírůstkem v řadách polských „čmeláků“ se tak letos stal stroj 770.526 (ČKD 13554/1984). Jedná se o stroj dodaný z výroby Severočeským hnědouhelným dolům, z nichž přešel na nástupnickou organizaci Mostecká uhelná společnost. Odtud byl odprodán společnosti Česká lokomotivka, která jej pronajímala různým dopravcům. Dalším majitelem byla společnost LOKO TRANS, která jej v roce 2011 prodala jako neprovozní společnosti CZ LOKO. Počátkem června 2011 pak byla lokomotiva přepravena do dílen CZ LOKO Česká Třebová, kde čekala do roku 2013 na zahájení opravy a následné polonizace. Oprava lokomotivy včetně opatření novým lakem v barvách CZ LOKO byla ukončena v dubnu 2014, kdy absolvovala sérii zkušebních jízd v úseku Česká Třebová - Svitavy.
V závěru dubna 2014 byla lokomotiva přepravena přes přechod Královec – Kamienna Góra do Polska. Lokomotiva je nadále registrována v Česku pod číslem 92 54 2 770 526-2, ale držitelem je polská společnost CZ LOKO Polska. Pro potřeby identifikace v Polsku obdržela lokomotiva ještě označení S200-304, což číselně navazuje na tři stroje polského dopravce STK: S200-301 (ex 770.540), S200-302 (ex 770.108) a S200-303 (ex 771.062). Nájemcem lokomotivy se stala společnost SKPL Cargo, která stroj nejprve krátce zapůjčila dopravci Extrail. Od konce května je S200-304 přímo ve službách firmy SKLP Cargo. Ta ji nasazuje na pracovních vlacích souvisejících s modernizaci části trati Poznań - Wolsztyn, která potrvá až do konce léta.
Horní snímek dokumentuje stav lokomotivy před provedenou opravou, konkrétně jde o fotografii pořízenou 2. června 2011 v Blansku během přepravy ze Střelic do České Třebové, kterou zajistil stroj 709.401. Současný vzhled lokomotivy pak dokládá dolní snímek pořízený 4. června 2014 v modernizovaném úseku Grodzisk Wielkopolski - Rakoniewice, jehož opravy se 770.526 účastní.
Text Petr Štefek, horní foto Luboš Hudač, dolní foto Bartosz Konieczny

Únor 2015

Motorové lokomotivy nizozemské řady 6400 zahajují provoz v Polsku
Polský dopravce DB Schenker Rail Polska (DBSRP) má možnost získat vozidla, která nejsou využita v rámci jiných společností skupiny DB Schenker Rail, čehož již v minulosti využil získáním britských lokomotiv od DB Schenker Rail (UK) (viz Class 66 u DB Schenker Rail Polska). Dalším krokem v této filozofii byl na počátku ledna 2015 příjezd dvou lokomotiv nizozemské řady 6400 společnosti DB Schenker Rail Nederland (DBSRN) do Polska.
Lokomotivy řady 6400 byly vyráběny konsorciem Maschinenbau Kiel (MaK) a Brown, Boveri & Cie (BBC) pro nizozemské dráhy Nederlandse Spoorwegen (NS) v letech 1988 až 1994 v celkovém počtu 120 kusů (evidenční čísla 6401 až 6520). Jedná se o čtyřnápravové lokomotivy s uspořádáním pojezdu Bo´Bo´ a elektrickým přenosem výkonu. Pohon zajišťuje vznětový motor MTU 12V396TC13 se jmenovitým výkonem 1180 kW. Hmotnost lokomotivy je 80 tun, maximální rychlost 120 km/h.
V roce 1995 byly lokomotivy vloženy do společnosti NS Cargo, tj. dnešní DBSRN. V závěru prvního desetiletí 21. století byla většina lokomotiv odstavena pro nadbytečnost z důvodu poklesu výkonů u DBSRN, část lokomotiv byla prodána nebo pronajata jiným společnostem. V roce 2013 padlo rozhodnutí o přesunu části odstavených lokomotiv do Polska, kde by měly nahradit starší lokomotivy z produkce lokomotivky ČKD Praha, tj. čtyřnápravové T448p (česká řada 740) a S200 (česká řada 770), částečně také šestinápravové lokomotivy TEM2 sovětské výroby.
První dvě lokomotivy – 6480 (výr. č. 1200080/1992) a 6487 (výr. č. 1200087/1993) – byly v závěru roku 2014 odeslány z Nizozemska do dílen DBSRP v polském Rybniku. Odtud jsou od druhé poloviny ledna 2015 vystavovány do zkušebního provozu na tratích provozovatelů dráhy Infra Silesia a Jąstrzebska Spółka Kolejowa, včetně navazujících důlních vleček. Pro provoz na státní síti PLK zatím nejsou vybaveny (chybí jim např. zabezpečovač SHP). Na základě výsledků zkušebního provozu (rozhodující bude zejména spotřeba paliva) by pak mělo ještě v první polovině roku padnout rozhodnutí o rozšíření parku DBSRP o tyto lokomotivy, posléze lze očekávat vydání schválení typu polským drážním úřadem UTK.
Snímky z 10. února 2015 zachycují obě lokomotivy vyslané na zkušební provoz do Polska. Na horní fotografii je stroj 6480 odstavený v dílnách DBSRP v Rybniku. Dolní obrázek pak zachycuje lokomotivu 6487 nasazenou na posun v dole Jankowice, jehož horníci byly toho dne ve stávce, takže lokomotiva byla bez práce. Za ní jsou odstaveny stroje DBSRP, které v souvislosti s příchodem řady 6400 čeká prodej nebo zrušení: T448p-011, T448p-035 a S-276.
Text a foto Petr Štefek

Květen 2020

DB Cargo Polska končí provoz „čmeláků“ S200
Firmy, ze kterých v roce 2011 vznikla dnešní společnost DB Cargo Polska (viz Integrace skupiny DB Schenker Rail Polska završena), byly vedle krakovské Nowe huty největšími provozovateli lokomotiv řady S200, tj. polské verze lokomotiv ČME3 z produkce pražské lokomotivky ČKD. Patřily mezi ně společnosti PTKiGK Rybnik, NZTK (resp. dříve NZGTK) a PTKiGK Zabrze. Celkově pak nynější DB Cargo Polska (DBCPL) získala integrací těchto firem přes 50 „čmeláků“, kteří sloužili především v posunovací službě v hornoslezských uhelných dolech a v traťové službě na krátkých vozebních ramenech.
V průběhu druhé dekády 21. století však počet těchto strojů ve službě DBCPL rychle klesal, za čímž stály především dvě příčiny. Tou hlavní byl nákup starších strojů řady 6400 z Nizozemska (viz Motorové lokomotivy nizozemské řady 6400 zahajují provoz v Polsku), nyní už jich DBCPL provozuje 38 kusů (z toho 22 na vlečkách). Dalším důvodem bylo to, že DBCPL přišlo po proběhlých výběrových řízeních o provoz na některých důlních vlečkách, které tradičně obsluhovalo.
Odstavené lokomotivy byly postupně odprodávány jiným společnostem, které je buď sešrotovaly nebo opět nasadily do provozu. Mezi tradiční zájemce o vyřazené stroje DBCPL pak patří hlavně slovenská firma ZOS Zvolen, která odkoupila mj. lokomotivy S-257 ex PTKiGK Rybnik a S-264 ex NZTK (viz Rozprodej lokomotiv DB Schenker Rail Polska). Historie strojů S200 začala psát poslední kapitolu provozu v DBCPL v roce 2019, kdy na počátku tohoto roku bylo v provozu posledních 6 lokomotiv. Ty byly postupně odstavovány vždy v termínu, kdy jim skončila platnost osvědčení technické způsobilosti a DBPCPL je již nepřistavila k další opravě stupně P5. Posledními místy provozu se staly doly Ziemowit a Pniówek. Na vlečce Ziemowit ukončily provoz stroje S-2123 (odstaven 18. 6. 2019), S-273 (odstaven 23. 7. 2019) a S-2125 (odstaven 15. 12. 2019). Úplně posledním místem nasazení „čmeláků“ ve službách DBCPL je důl Pniówek, kde loni skončily lokomotivy S-250 (odstavena 21. 3. 2019) a S-282 (odstavena 24. 7. 2019), historie se pak uzavřela 19. ledna 2020 odstavením stroje S-2133. Přesto lze „čmeláka“ ve službách DBCPL zastihnout na vlečce Pniówek i dnes, jedná se však o stroj S-268 pronajatý od firmy Industrial Division. Paradoxně se jedná o stroj, který DBCPL vyřadilo v roce 2016, ale nový majitel jej znovu zprovoznil.
Všechny lokomotivy vyřazené v poslední době jsou odstaveny v areálu chemických závodů Blachownia, kde spolu s dalšími neprovozními lokomotivami čekají na další osud. Během jarních měsíců 2020 probíhá výběrové řízení na jejich odprodej, takže brzy bude jasné, zda proběhne jejich fyzická likvidace nebo se s nimi setkáme u jiných dopravců.
„Posledního mohykána“ S-2133 (ČKD 15823/1990) zachycují přiložené snímky. Horní fotografie z 7. května 2008 zachycuje tuto lokomotivu při sunutí soupravy uhlí na vlečku elektrárny Siersza. Tehdy ještě byla majetkem dnes již zaniklé společnosti NZTK a právě doprava uhlí do uvedené elektrárny patřila k jejím tradičním výkonům. Dolní snímek z 12. března 2020 už byl pořízen po konci kariéry u DBCPL v chemičce Blachownia společně s dalšími neprovozními stroji stejného typu, ale i řad T448p a TEM2. V koloně na témže místě už přitom S-2133 stála v letech 2012-2013, tehdy se však ještě dočkala opravy.
Text a foto Petr Štefek

Srpen 2020

Transfesa odebírá nové autovozy Laaers pro rozchod 1435/1668 mm
Již na veletrhu InnoTrans v roce 2018 představila společnost Greenbrier Europe nový vůz pro přepravu osobních automobilů řady Laaers (typ L07A) z produkce své vagonky Wagony Świdnica. Dodávka celkem 100 kusů těchto novostaveb pro španělskou společnost Transportes Ferroviarios Especiales (známá spíše pod akronymem Transfesa) se však kvůli zdlouhavému schvalovacímu procesu značně zpozdila a tak první vozy začínají být dodávány až v srpnu 2020. Prvních 36 vozů má být dle přání zákazníka dodáno do českého Nymburka, takže prvním nákladem budou zřejmě vozy Škoda z mladoboleslavské automobilky.
Patrové vozy typu L07A řady Laaers jsou kloubové a skládají se ze dvou dvounápravových částí spojených pevnou spojkou. Celková délka jednoho vozu je 31 metrů, hmotnost prázdného vozu činí 34 tun, přičemž na něj lze naložit automobily o celkové hmotnosti rovněž 34 tun (tj. po 17 tunách do každého patra). V loženém stavu mohou být vozy provozovány rychlostí 100 km/h, prázdné až 120 km/h. Vozy jsou určeny pro provoz jak na normálním rozchodu 1435 mm, tak na iberském rozchodu 1668 mm, přičemž změna se provádí výměnou dvojkolí.
Snímek pořízený 14. srpna 2020 při odjezdu první várky vozů z výchozí stanice Świdnica Przedmieście zachycuje vůz 25 80 4363 193-0 D-TRFSA. Z důvodu překročeného normativu délky musel být 18vozový vlak přepraven lokomotivou S200-249 SKPL Cargo v úseku do žst. Kamieniec Ząbkowicki rozdělený na dvě části. Dále přes pohraniční stanici Międzylesie, kde proběhl přepřah na lokomotivu 162.120 Regiojet, až do cílového bodu Nymburk vjezdové nádraží už jel kompletní vlak o celkové délce 558 metrů (bez délky lokomotivy).
Text Petr Štefek, foto Paweł Kowalczyk
 
Předchozí    1-10   11-20   21-22   Následující   
 
 
6. 5. 2024 © SPŽ 2024 Verze 1.3